سفر به باکو
نوشته شده توسط : hotelju
 

سفر به باکو

 

سفر به باکو

نام شهر : باکو: (Baki)

پایتخت جمهوری آذربایجان، شرقی ترین پایتخت قاره اروپا و بزرگترین شهر و همچنین بزرگترین بندر جمهوری آذربایجان است.

طبق اسناد تاریخی، نام باکو نامی پهلوی می باشد که از بادکویه  گرفته شده است. کلمه "باک" از کلمه "بغ" پهلوی  به معنی خدا گرفته شده است. 

کتب و منابع قدیمی اسلامی به طور خلاصه باکو را اینگونه توصیف کرده اند:" باکو یا بادکویه شهری است به شمال ایران در شبه جزیره آب شوران. این شهر را انوشیروان بنا کرد و دارای آتشکده معتبری بود و معادن نفت آنجا مشهور است. " باکو از جمله شهرهایی است که طبق عهدنامه ی گلستان و سپس عهدنامه ی ترکمانچای (1228 ه.ق) بعد از شکست عبا س میرزا ، نائب السلطنه در جنگ های ایران و روسیه از ایران جدا گردید و به روسیه سپرده شد. 

بنابراین به دلیل پیوند تاریخی که با ایران دارد همیشه مورد توجه ایرانیان بوده و یکی از مهمترین مقاصد گردشگری قفقاز است. باکو پرجمعیت ترین شهر قفقاز می باشد. این شهر دارای آب و هوای نیمه خشک و معتدل قاره ای است. تابستان هایی گرم و خشک و زمستان هایی بسیار سرد و پر برف دارد . بارش های تابستانی به ندرت در باکو رخ می دهد. بدیهی است که فصل هایی همچون بهار و پاییز در این شهر دارای آب و هوایی دلنشین و ملایم می باشد.

شهر باکو به خاطر قدمت و تاریخ منحصر به فرد خود، دارای جاذبه های توریستی فراوانی است که هر سال گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب می کند. بسیاری از هتل های زنجیره ای قابل توجه در جهان ، در این شهر حضور دارند. باکو دارای مناطق دیدنی و تفریحی گردشگری بسیاری است که از جمله می توان به 6 جاذبه برتر آن اشاره کرد:

1.کاخ شیروانشاه

این بنا در پشت شهر قدیمی شهر باکو (ایچری شهر) قرارگرفته است و به عنوان یکی از قدیمی ترین جاذبه های توریستی شهر باکو معرفی شده است. در قرن 15 میلادی ساخته شده است و یکی از پربازدیدترین جاذبه های توریستی شهر باکو می باشد. برای دسترسی به این بنا می توانید با استفاده از مترو در متروی (Icharishahar)  پیاده شده و با 5 دقیقه پیاده روی به این مکان برسید.

 

 

2.برج دختر  (Qiz Qalasi) 

دومین بنای پربازدید شهر باکو است. وقتی به بالای برج می رسید، نمایی بی نظیر از شهر باکو را خواهید دید. مانند کاخ شیروانشاه ، این بنا نیز در ایچری شهر واقع شده است. 

 

3.بلوار شهر (Citi Boulevard)

جایی است که شما می توانید دریای خزر و نمایی زیبا از شهر باکو را کنار هم داشته باشید. اکثر جاذبه های توریستی، مراکز تجاری، رستوران ها، چایخانه ها و... در اطراف این بلوار جمع شده اند. 

 

4.موزه تاریخ

این بنا که متعلق به Zeynalabdin Taghiyev، یک شخصیت معروف آذربایجانی است. این موزه پر از اشیاء ی تاریخی و زیبا و بی نظیر است  که به 3 قسمت تقسیم شده است: اول، اقلام پیش از تاریخ و قرون وسطی ، دوم، املاک شخصی افراد معروف تاریخ آذربایجان، سوم، عمارت خانواده تقی اف را نگه می دارد.

 

5.مرکز فرهنگی حیدر علی اف

این مرکزتوسط Zaha Hadid، ساخته شده و جایزه "طراحی سال" را در سال 2014 به دست آورد. این مرکز شامل گالری یادبود حیدر علی اف (حاکم آذربایجان در دوره شوروی در سالهای 1969-1982 و رئیس جمهور آذربایجان از ال 1993 تا 2003 ) می شود. همچنین شامل گالری هنری ، سالن کنسرت، کتابخانه، رستوران و کنفرانس می شود.

 

6. معبد آتشگاه

در فاصله 30 کیلومتری از شهر باکو در منطقه ساراخانی قرار گرفته است.تاریخ این معبد به قرن 18 میلادی بازمی گردد. این معبد به زرتشتیان متعلق بوده است.

 

همانطور که قبلا اشاره شد در پست ( سفر به باکو ) بسیاری از هتل های زنجیره ای قابل توجه در جهان در این شهر حضور دارند ازجمله بهترین آنها عبارتند از:

1.هتل فیرمونت باکو (Fairmont Baku Flame Towers)

این هتل که درست در برج های مشهور و زیبای "شعله" واقع شده است از بهترین هتل های باکو می باشد. تنها با سه دقیقه پیاده روی می توانید به خیابان مشهور مارتیرز برسید. هتل 5 ستاره  با اتاق های مجهز به تهویه هوشمند و اکثرا رو به دریای خزر می باشد که از دکوراسیون مدرن و زیبا برخوردار است. کلیه ی امکانات و انتظاراتی که از یک هتل لوکس دارید را می توانید در این هتل به دست بیاورید. 

 

  

 

2.هتل هیلتون باکو (Hotel Hilton Baku)

از جمله هتل های زنجیره ای هیلتون می باشد که در لیست بهترین هتل های باکو قرار گرفته است . 5 ستاره دارای استخری در آخرین طبقه است. علاوه بر آن، هتل دارای باشگاه و مرکز ماساژ درمانی و تناسب اندام هم هست. اتاق های  از استانداردهای جهانی برخوردار است . در طول اقامت خود می توانید از رستوران دریایی و درجه یک هتل نیز استفاده کنید .این هتل با فرودگاه بین المللی باکو 30 دقیقه فاصله دارد. ارائه خدمات بسیار با کیفیت در این هتل باعث شده که هتل هیلتون در رده ی بهترین هتل های باکو قرار بگیرد. 

 

3.هتل ساحلی بیلگاه (Bilgah Beach Hotel)

این هتل دارای ساحل اختصاصی است و اتاق های آن همگی از دکوراسیونی لوکس برخوردارند. اینترنت رایگان در سراسر هتل در دسترس است. در همه اتاق ها سیستم تهویه و خنک کننده ی مطبوع ، مینی بار،تلویزیون و... وجود دارد. هتل دارای 4 رستوران مختلف می باشد که غذاهای اروپایی و آذربایجانی سرو می کنند. دارای مرکز تناب اندام ، مدیتیشن و اسپا، حمام ترکی و استخر سرپوشیده است . کودکان نیز می توانند در پارک مخصوص هتل بازی کنند. 

از مرکز شهر 35 کیلومتر و با فرودگاه حیدرعلی اف 11 کیلومتر فاصله دارد.

 

4. هتل قفقاز باکو سیتی 

این هتل در قلب شهر باکو قرار گرفته است. یکی از بهترین هتل های باکو می باشد دارای استخر و مرکز تناسب اندام و ماساژ و اسپا میباشد. می توانید با 30 دقیقه پیاده روی به بافت تاریخی شهر و مکان های توریستی بروید. اتاق های هتل فضای کلاسیک دارند و در طبقه 16 هتل باشگاه فوق العاده مجهز و هوشمندی قرار گرفته است. این هتل در 4 کیلو متری ایستگاه متروی مرکزی باکو قرار دارد و از دریای خزر 3 کیلو متر فاصله دارد.

 

سایر جاهای دیدنی این شهر که اغلب گردشگران را  جذب میکنند عبارتند از :

موزه حیدر علی اف، باغ فخری، خیابان شهدا، بام باکو، مجموعه تاریخی شهرقدیمی باکو (ایچری شهر) ، فانتانلار باغی ، تارگوا، بازار گنجلیک، پاساژ 28 مال و ... 





:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: